lørdag den 2. februar 2008

Gyset spreder sig

Jeg læste engang nogle anmeldelser af danske science fiction-fanzines, skrevet af forfatteren Frits Remar. Her lancerede han udtrykket "Den lange rørende" om de ledere eller introer, man ofte kunne læse i disse fanzines, hvor redaktøren klynkede over, hvor vanskeligt det var at producere blade, hvor få indlæg man fik tilsendt, hvor få læsere man havde og alt det der. Jeg har selv gjort mig skyldig i at skrive sådanne indlæg i nogle af mine publikationer, men sådan er det ikke mere. Denne blog havde i januar måned 1441 unikke brugere. Jeg bukker og siger mange tak. Det er en sand fornøjelse! (hvilket på fan-sprog vist er en form for "egoboo").

4 kommentarer:

  1. Tillykke! :D
    Må vel næsten gøre din blog til den mest skrækindjagende i Danmark...

    SvarSlet
  2. Nu er det pløk-umuligt at finde læsertal på de danske blogs, men det er vist meget godt gået med så mange læsere. Og jeg da sandelig, at bloggen er skrækindjagende!

    SvarSlet
  3. Hej Søren

    Endnu en gang tillykke, med det høje besøgstal.

    Den kendsgerning, at du har en meget høj produktion af indlæg, betyder nok meget for besøgstallet, lagt sammen med at visse "tunge" drenge, måske linker til dig.

    Dertil skal så lægges, at dine indlæg er af høj kvalitet - man kan jo se, at du ved hvad du taler om. En viden eller holdning, du videreformidler klart og præcist.

    Mht. læsertal, så lægger nogle blogs undtagelsesvis disse tal ud på deres sider.

    Selv havde jeg i januar, omkring 1600 besøg - ca 900 af disse, var unikke besøg.

    Ikke noget at prale af, men jeg er kun en amatør, der sidder og skriver om mine yndlingsfilm.

    Egentligt tror jeg, at man skal tage politisk varme emner op, hvis man vil have f.eks 200 besøg om dagen - men så går hele ideen om at filmblogge, jo tabt.

    SvarSlet
  4. Der er ingen tvivl om, at solid kvalitet og hyppige opdateringer er guld værd (det kender jeg også fra min journalistiske hverdag), men det er nu alligevel lidt sjovt at følge med i. Tak for de rosende ord, i øvrigt, og nej, denne blog kommer aldrig til at handle om hotte politiske emner. Det ville være alt for uhyggeligt.

    SvarSlet