tirsdag den 15. april 2008

Horrible netværk

Lige et lidt off topic-indlæg, men ikke nødvendigvis mindre uhyggeligt. Man kan åbenbart ikke være i live i vor tid, hvis man ikke er i netværk med nogen. I den elektroniske tidsalder er det blevet endnu nemmere med fænomener som LinkedIn, Facebook og hvad de nu ellers hedder. Jeg tror meget på, at alle kontakter, uanset om det er venner eller kolleger, også kan have en professionel værdi. Man kan aldrig vide hvornår man lige sidder med et-eller-andet på jobbet, hvor man har brug for at spørge en af sine horror-venner om noget.

Derfor har jeg flere af denne blogs læsere med i mit LinkedIn-netværk. Alle hopper dog på Facebook i øjeblikket, og det har jeg så også leget med et par dage. Det ser meget sjovt ud, og det er åbenbart nemmere at få kontakter end i det seriøse (og lidt mere kedelige) LinkedIn-netværk - men det er også en tidsrøver og i øvrigt teknisk ret sølle skruet sammen. Et uhyggeligt aspekt er selvfølgelig, at man bliver "venner" med folk man ikke kender, hvor en professionel kontakt sagtens kan være en person, man ikke kender særlig godt.

Jeg kommer også lidt til at tænke på filmen PULSE (der er et remake af KAIRO), hvor de elektroniske netværk bliver en slags kanal for dæmoner. Nu skal man næppe frygte dette, men det er lidt tankevækkende, at vi en dag måske alle er i netværk med hinanden. Så behøver man ikke forlade sit hjem længere. Uha, her bliver stille. Anyway, jeg giver Fjæsbog en dag eller to mere, men ender nok med at hoppe af fænomenet igen og holde mig til LinkedIn.

1 kommentar:

  1. jeg bruger udelukkende facebook som en slags elektronisk opslagstavle og med tiden popper den ene gamle bekendte op efter den anden - og det er da ganske hyggeligt... men ellers er jeg enig med dig i dine betragtninger

    SvarSlet