søndag den 13. april 2008

Ind under huden på Ed Gein

Og så er det blevet tid til reklamerne... I december havde jeg nogle uger mellem mit gamle og mit nye arbejde. Her fik jeg bl.a. tid til at skrive en freelance-artikel om seriemorderen Ed Gein til bladet Illustreret Videnskab Historie. Gein er et interessant emne, fordi hans gerninger var så bizarre og grænseoverskridende, at han i den grad har sat sine fingeraftryk i populærkulturen. Her tænker jeg især på Robert Bloch, der med PSYCHO skabte en unik historie om en mands makabre fascination af sin afdøde mor. Også i THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE og THE SILENCE OF THE LAMBS finder man inspiration fra Ed Gein. Artiklen er nu på gaden i det aktuelle nummer af Illustreret Videnskab Historie (nr. 6), der skulle være til salg i kioskerne i knap to uger endnu. På bladets forside finder man i øvrigt et andet blodtørstigt monster, nemlig formand Mao.

2 kommentarer:

  1. Jeg siger tak. Det var en interessant artikel at skrive, især fordi jeg under researchen fik en masse ting at vide, jeg ikke vidste før.

    SvarSlet