onsdag den 14. maj 2008

CREEPY i hardcover

Dark Horse har løftet sløret lidt for de genoptryk af de klassiske Warren-tegneserier, jeg tidligere har omtalt. Den første udgivelse ser ud til at blive en stor hardcover, der kommer til at indeholde de fem første numre af CREEPY-hæftet i et komplet genoptryk.

Det ser altså ud til, at man over tid vil genoptrykke det hele i dette flotte format! Bog nr. 1 udkommer d. 20. august og kommer til at koste 50 dollar. Den flotte lille Fætter Maddike-figur (eller Uncle Creepy) kommer på gaden d. 2. juli.

12 kommentarer:

  1. Wauw, det lyder fedt. Den skal jeg i hvert fald ha'. Gutenberghus (som i dag går under dæknavnet Egmont) burde gøre det samme med de gamle "Gru"-blade. Smæk alle 30 numre ud i nogle hardcover-bøger!

    SvarSlet
  2. Ja, det lyder virkelig fedt. Om der ville være et marked for GRU i hardcover kan jeg ikke gennemskue. Materialet stammede åbenbart fra mange leverandører, ikke bare Warren, og det vil formentlig være vanskeligt at udrede rettighederne. I dag virker bladene sjovere end egentlig gode, men det er da meget hyggeligt at bladre dem igennem.

    SvarSlet
  3. Nja, jeg synes nu stadig, de lugter af død og forrådnelse. Mads Jensen skrev engang en artikel om GRU i "Mondo Franko", hvor han gjorde opmærksom på, at man brugte aske fra døde mennesker til at trykke bladene med. Jeg tvivler ikke på, at det er sandt.

    SvarSlet
  4. Jeps Jack - min komplette samling stinker også af h til - og jeg tror det er derfor den betyder mere for mig end de 5 danske VAMPIRELLA, som med deres forfinede, glittede papir ikke lugter af en skid... Nå, men jeg ser også frem til DARK HORSE genudgivelserne...

    SvarSlet
  5. ...og ja, GRU indeholdt også mange serier fra forlaget SKYWALD - og her fik jeg for et par år siden den udmærkede "opsamling" SKYWALD HORROR-MOOD som ikke bare indeholder genoptrykte tegneserier, men også interviews med tegnere/forfattere samt forlagets historie...

    SvarSlet
  6. Ja, Bjarne; komplette GRU-samlinger er cool! Tak for tippet om SKYWALD HORROR-MOOD, den kendte jeg ikke.

    SvarSlet
  7. Jack - du kan kan finde bogen på forlagets (Headpress - Forfatter: Alan Hewetson) hjemmeside på flg. link:

    http://www.headpress.com/ShowProduct.aspx?ID=48

    ...og de skriver: "Hurry, few left!" - til gengæld er den s'gu blevet billig siden jeg købte den...

    SvarSlet
  8. Hey Bjarne; Tak for linket! Bogen er nu på vej til sit nye hjem på undertegnedes reol!

    SvarSlet
  9. SKYWALD-bogen ser sjov ud, den vil jeg også overveje. Er der nogle, der kender THE MAMMOTH BOOK OF BEST HORROR COMICS? Det kunne måske også være en mulighed.

    http://www.amazon.co.uk/Mammoth-Book-Best-Horror-Comics/dp/1845296419/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1211092590&sr=8-1

    SvarSlet
  10. Du kan roligt bestille bogen, Søren... Hvor WARREN-serierne i GRU sammenlignet med film var som Hollywood-produktioner, var SKYWALD-serierne som italienske spekulationsfilm af værste (bedste!) slags... Og de havde flere af de rigtig gode tegnere i deres sold...

    SvarSlet
  11. Apropos en evt. genudgivelse af GRU som bøger - jeg husker tydeligt, hvordan min lokale brugt-blads-pusher (Lars fra LÆSEHESTEN i Aalborg) holdt sig for næsen, da han sidst solgte en GRU-samling - bagefter mumlede han nogle latinske gloser, slog korsets tegn og kastede salt over venstre skulder; så læren af dette er: GRU skal købes i stinkende, vanhellige originaler (og så svære er de heller ikke at finde hvis man vil betale for dem...)

    SvarSlet
  12. Hej Søren - jeg kender ikke MAMMOTH BOOK - men med 500+ sider kan den næppe være et dårligt køb til den pris - de nævner også en del flere suveræne tegnere så jeg håber du kommer med en melding her på siden hvis du køber den...

    SvarSlet