søndag den 8. juni 2008

Skræmmende familiefilm

Begrebet "familiefilm" har fået lidt kant hjemme hos os de seneste par uger. I aftes så vi John Carpenters HALLOWEEN og sidste lørdag var det den første FRIDAY THE 13TH, der gled over skærmen. Min 12-årige datter har efterhånden fået så meget hård hud på øjnene, at hun lystigt bevæger sig rundt i skrækfilmens univers - dog stadig under supervision, så hun ikke udsættes for det værste af det værste.

SAW og THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE er f.eks. stadig forbudt område, men hun har set alle A NIGHTMARE ON ELM STREET-filmene, de fleste FRIDAY THE 13TH og er nu på vej igennem HALLOWEEN-serien. Og så er det jo nærliggende at smække en af disse film på som lørdags(u)hygge for hele familien.

2 kommentarer:

  1. Carpenters Halloween synes jeg, det er flot, at hun kaperer - det er efter min mening den af de film, du nævner, der stadig "packs a wallop" i dag, og som jeg tror, jeg ville have skidt i bukserne, hvis jeg havde set som 12-årig :)

    De fleste Friday the 13th-film er til gengæld lettere kost - jo længere man kommer hen i dem, jo mere ufrivilligt komiske bliver de jo :D

    SvarSlet
  2. Ja, hun er lidt sej. I går så hun Rob Zombies HALLOWEEN, som efter hendes mening var det værste bras. Den har jeg ikke engang set endnu.

    SvarSlet