torsdag den 30. oktober 2008

Ulf Pilgaard er den største

Ulf Pilgaard er Danmarks største horror-stjerne, i hvert fald ifølge denne blogs læsere. 28 deltog i afstemningen og heraf stemte de 9 på Ulf Pilgaard. Der er ingen tvivl om, at hans fænomenale skuespil i Ole Bornedals NATTEVAGTEN har gjort indtryk. På en flot andenplads med 5 stemmer kom Jytte Steensgard. Jens Okking og Nikolaj Coster-Waldau hentede hver 3 stemmer, Karl Bille fik 2 mens Karl Gottlieb, Anders Hove, Torben Meyer, Renée Toft Simonsen, Annette Strøyberg og Søren Pilmark alle fik en enkelt stemme. Umiddelbart er det overraskende, at SUBSPECIES-stjernen Anders Hove ikke fik flere stemmer, men sådan skulle det ikke være.

7 kommentarer:

  1. Jeg tror simpelthen ikke danskerne kender Anders Hoves amerikanske horrorfilm! De bliver jo aldrig nævnt i forbindelse med ham herhjemme. Blandt amerikanske horrorfans er der et langt større kendskab til ham og de film der. Jeg husker, anmelderen hos Joehorror.com for et par år siden kaldte ham den bedste vampyr siden Max Schreck. Oh well.

    SvarSlet
  2. Du har nok ret. Jeg så den første SUBSPECIES for mange år siden på dansk vhs, men ellers er det ikke film, der i udpræget grad har været i omløb. Jeg har overvejet at købe den samlede dvd-box, der udkom for et par år siden.

    SvarSlet
  3. Jeg købte selv den boks for et par år siden. Den er fra Australien, fordi Full Moon ikke måtte udsende filmene i USA. Nu er der faktisk her i sommers kommet nye NTSC dvd-udgaver af i alt fald de tre første i serien. Jeg har set dem anmeldt her:
    http://deadlydvd.com/?p=105
    - men jeg har ikke rigtig gennemskuet, om de er fra USA eller hvad. Der er spanske undertekster og på den første står der spansk titel på coveret. Men anyway, de er nemme at få fat på nu.

    SvarSlet
  4. Stort set alle stemmerne til Ulf Pilgaard blev givet samtidigt, på afstemningens sidste dag, så man kan med rimelighed antage, at de blev givet af een person, der har ønsket at kuppe afstemningen. Resultatet er vanskeligt at tage alvorligt.

    SvarSlet
  5. Jeg synes nu, at Ulf Pilgaard har ført igennem hele afstemningen, så alle stemmerne er ikke kommet den sidste dag. "I demand a recount". Nu er det mere skæg og ballade med disse afstemninger. Når kun 28 stemmer kommer ind blandt bloggens flere hundrede læsere, så er det næppe statistik, der holder i byretten.

    SvarSlet
  6. Folk må ha fejlfortolket stemmesedlerne. Det er jo ganske uplausibelt, at Jytte ikke er den danske horror-stjerne nummer 1 i menigmands øjne.

    SvarSlet