tirsdag den 23. december 2008

Ny dvd-udgave af ØJNE UDEN ANSIGT

Atlantic Film i Sverige er ved at forberede en dvd-udgave af den fransk-italiensk horror-klassiker LES YEUX SANS VISAGE - ØJNE UDEN ANSIGT på dansk. Den blev instrueret af Georges Franju i 1960 og regnes for at være en af genrens helt store mesterværker. Da der også er danske undertekster på udgivelsen, kommer den formentlig også i Danmark. Atlantic har dog endnu ikke oplyst, hvornår dvd'en kommer på markedet.

Læs også...
Advarsel! Køb ikke denne film

8 kommentarer:

  1. Det lyder fantastisk, men det burde vel egentlig have været AWE, som skulle stå for sådan en udgivelse;-)

    SvarSlet
  2. Nu aner jeg ikke hvordan det foregår med filmrettigheder, men måske har AWE ikke spurgt eller har været interesseret. Men uanset hvad, så er det fedt, at filmen kommer på markedet.

    SvarSlet
  3. Ja, det er superfedt! Det jeg mener med AWE er bare, at den sku skal have de-luxe-treatment, og ikke bare sendes ud i en eller anden tam udgave. AWE er jo gode til at pifte der udgivelser op;-)

    SvarSlet
  4. Jeg har desværre aldrig set "Øjne uden ansigt", så jeg glæder mig til, at den kommer på dansk. Og jo, AWE udgir gode dvd'er, men desværre vil jeg ikke give Jørgen ret i, at AWE er gode til at pifte deres udgivelser op. Faktisk synes jeg, det er lige stik modsat! Jeg kan rigtig godt lide AWE; de gir danskerne nogle af de store skrækklassikere og de er selv store gyser- og trashfans, men deres ekstramateriale er ikke noget at råbe hurra for. Der er nogle få rigtig gode udgivelser (når vi taler ekstramateriale), såsom DEEP RED og MALLORCAS SØDE LIV, hvor Nils og Mads lavede interview med Jedig, men ellers så er udgivelserne yderst skrabede, simpelthen for at spare penge (som så går til at kunne udsende flere film). Jeg forsøgte selv at få AWE-bagmand Jan Schmidt til at gå med til at inkludere den doku, der findes om TURKEY SHOOT, men der var ikke noget at gøre (lol).
    Nå, men, øh, glædelig jul (og check min blog, når I er færdige med Sørens, haha).

    SvarSlet
  5. Jeg er ikke den store ekstramateriale-freak - ser det formentlig igennem på ca. halvdelen af de film, der kører igennem min dvd-afspiller. Jeg glæder bare til at få denne klassiker hjem på hylden - uanset selskabet, der udgiver den.

    SvarSlet
  6. Nu var nu også mere med tanke på at AWE er gode til at udsende deres film, så billede og lyd er i bedst mulige kvalitet - og ikke slidte-VHS-kopier-direct-til-DVD-udgivelser.

    SvarSlet
  7. Nå okay, det var det, du mente, Jørgen, og det vil jeg naturligvis gi' dig helt ret i. Jeg har også set een for meget dvd, der ligner en dårlig vhs, så stor ros til AWE for (for det meste) at præsentere virkelig flotte udgivelser.
    Og Søren, du har ret; Ofte ser jeg heller ikke ekstramaterialet (eller kun dele deraf), men det er rart nok at have muligheden for det. Og specielt med rigtig gamle film er det fedt, når der bliver gravet gamle dokumentarer frem o.l.

    SvarSlet
  8. Hæ, tror sku vi er ret enige så. Og hvis valget står mellem mere ekstramateriale eller flere film fra AWE, så tror jeg sku jeg helst ser, at de udgiver flere film. Selvom ekstramaterialet bestemt i min bog er et lækkert supplement - så længe det da er godt skruet sammen. Desværre var det jo ikke muligt at støve meget op til noget super lækkert Dværgen-ekstramateriale. Men ja, flere lækre sager som "Profondo Rosso" og eller bare lad udgivelser skylle ind over DK;-)

    SvarSlet