mandag den 19. januar 2009

Jeg elsker CREEPY

De mennesker, der har fundet på at genoptrykke de gamle CREEPY-hæfter, skal have en medalje! Sådan er det. Jeg har netop læst bind 1 og jeg er dybt imponeret. Nu er jeg vokset op med GRU-bladene og kender derfor mange af disse historier. Det er en helt særlig fornemmelse at læse dem igen i deres originale form - og så endda få en masse andre historier med i købet (nu indeholdt GRU jo andet end Warren-historier). I bind 1 får man CREEPY nr. 1 til og med 5 i det originale magasinformat. Siderne er kridhvide, så de sort/hvide serier fremstår smukkere end nogensinde før. Og så er forsiderne selvfølgelig i farver.

Ikke alle indslag er lige gode - der er f.eks. en del sløje science fiction-historier, men tegningerne er utroligt smukke. En sjov detalje er, at man også har genoptrykt de reklamer, der var i bladene, samt selvfølgelig brevkassen. Tak til Dark Horse for at have givet sig i kast med dette imponerende projekt - jeg glæder mig til at følge med hele vejen. Bind 2 er netop udkommet, bind 3 kommer i løbet af foråret og man har netop annonceret bind 4, der er på gaden den 24. juni. Wow!

4 kommentarer:

  1. Jag kommer att köpa varje del, det kvittar hur mycket den kommer att kosta. :)

    Tack Dark Horse!

    SvarSlet
  2. Damn! Det lader til at være et "must buy" for mit vedkommende.

    Tak for heads up, Søren.

    SvarSlet
  3. Jeg har også købt den første og kan kun skrive under på dine begejstede kommentarer om udgivelsen, Søren. Virkelig en fed udgivelse.

    SvarSlet
  4. Jeg har også investeret i både bind 1 og 2, og jo de er ret fantastiske. Jeg husker dem fra min barndom, hvor jeg forgæves gennemtrawlede diverse antikvariater for at finde udslidte gamle eksemplarer af Gru. Så at man nu endelig kan føje disse smukt udførte bind til sin samling er alt for godt. Nu glæder jeg mig så bare til april hvor Eerie også kommer i samme indpakning!!

    SvarSlet