mandag den 5. september 2011

APOLLO 18 og SHARK NIGHT 3D kan ikke lokke amerikanerne i biffen

8 millioner dollar. Det ser i øjeblikket ud til at være den omsætning, man kan forvente af en ny gyser på en premiere-weekend i USA. FRIGHT NIGHT og DON'T BE AFRAID OF THE DARK landede omkring det tal og det gentager sig i denne weekend, hvor APOLLO 18 og SHARK NIGHT 3D er blevet sluppet løs. APOLLO 18 omsatte for 8,7 millioner dollar i 3328 biografer, mens SHARK NIGHT 3D omsatte for 8,64 millioner dollar i 2806 biografer. 86 procent af sidstnævntes omsætning kommer fra 3-D-forestillinger.

Det er ganske sløje tal. Af de fem gysere, der er åbnet i USA de seneste fire uger, er det kun været FINAL DESTINATION 5, der har klaret sig bedre - nemlig med en omsætning på godt 18 millioner dollar den første weekend. Men det var også skuffende, da man havde forventet, at den ville sælge endnu bedre. Tja, det er triste nyheder for vores elskede genre... Kilde: Box Office Mojo

3 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig faktisk til begge film - også Shark Night...

    SvarSlet
  2. Også jeg, især APOLLO 18, som jeg har ventet på siden jeg så traileren første gang...

    SvarSlet
  3. Var over og besøge søs.Så FRIGHT NIGHT,hygget mig helt vildt.Det er ikke et Remake,men en ny film.Et dejligt pust til alle de vampyre film min datter ser.I ved hvem i er.

    SvarSlet