onsdag den 2. januar 2013

Velkommen til et nyt år i rædslernes verden

Så slap vi af med 2012. Det var på mange måder et travlt år for mig, så der var lange perioder, hvor jeg slet ikke havde tid til at se film; hverken horror eller andre genrer. Så alt i alt nåede jeg kun igennem disse 97 skræk-titler sidste år:

ABRAHAM LINCOLN: VAMPIRE HUNTER * APOLLO 18 * ARACHNOPHOBIA * AUDREY ROSE * BEETLEJUICE * CAMEL SPIDERS * CHILDREN OF THE CORN: GENESIS * CREEPSHOW * CREEPSHOW II * DEADGIRL * DÉMONI * DÉMONI 2 * DEVIL * DON’T BE AFRAID THE DARK (2010) * DON’T LET HIM IN * DRACULA (1958) * DVÆRGEN * EATEN ALIVE * EIGHT LEGGED FREAKS * EVIL DEAD II (2 gange) * EYE OF THE DEVIL * FINAL DESTINATION 5 * FROGS * GUROTESUKU * HALLOWEEN III: SEASON OF THE WITCH * HOSTEL: PART III * HOUSE OF USHER * I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER * INSIDIOUS * JAWS * JOY RIDE * JOY RIDE 2: DEAD AHEAD * KILLER KLOWNS FROM OUTER SPACE * LA SANGUISUGA CONDUCE LA DANZA * LOBOS DE ARGA * LOS OJOS DE JULIA * MASKERADE * MUM & DAD * MURDER PARTY * NIGHTMARES IN RED, WHITE AND BLUE * NON HO SONNO * NUDA PER SATANA * PARANORMAL ACTIVITY 3 * PATRICK * PIRANHA DD * PIT AND THE PENDULUM * POLTERGEIST * PREMATURE BURIAL * PRIMAL * PRINCE OF DARKNESS * PROM NIGHT (1980) * [REC] * [REC] 2 * [REC] 3: GÉNESIS * RED WHITE & BLUE * SAW * SCREAM * SCREAM 2 * SCREAM 3 * SCREAM 4 (2 gange) * SPIDER BABY OR, THE MADDEST STORY EVER TOLD * SQUIRM * STRIGOI * TALES OF TERROR * THE AMERICAN NIGHTMARE * THE BEAST FROM 20,000 FATHOMS * THE BLOB (1988) * THE DARK LURKING * THE DEAD * THE FOG (1980) * THE FOOD OF THE GODS * THE HAUNTED PALACE * THE HOWLING REBORN * THE HUMAN CENTIPEDE (FIRST SEQUENCE) * THE HUMAN CENTIPEDE II (FULL SEQUENCE) * THE MASQUE OF THE RED DEATH * THE RAVEN * THE SILENCE OF THE LAMBS * THE TERROR * THE THING (2011) * THE TOMB OF LIGEIA * THE TWO FACES OF DR. JEKYLL * THE VIOLENT KIND * THE WOMAN * THE WOMAN IN BLACK (2012) * TONY * TRIANGLE * TRUE BLOOD: Sæson 3 * VANISHING ON 7TH STREET * VIDEO NASTIES: MORAL PANIC, CENSORSHIP & VIDEO TAPE (2 gange) * WENDIGO * WEREWOLF: THE BEAST AMONG US * WILD BEASTS – BELVE FEROCI * WOLF * WRONG TURN 4: BLOODY BEGINNINGS * ZIBAHKHANA * ZINDA LAASH

Hvad 2013 vil bringe, ved jeg ikke endnu. Skræk og Rædsels faste læsere har nok bemærket, at jeg har sat tempoet voldsomt ned mht. indlæg her på bloggen. Nu har jeg ikke en strategi for bloggens udvikling - andet end at det skal være sjovt at lave den, og der har bare været dage, hvor der ikke har været tid og energi til at skrive om horror.

Derfor kan jeg ikke sige noget som helst om, hvor meget eller hvor lidt, der kommer på bloggen i det kommende år - men der skal nok komme noget. Så jeg lægger ikke bloggen i graven, og der er stadig mange spændende emner at skrive om i denne vidunderlige genre. Men Skræk og Rædsel er ikke mit job, og jeg har også andre ting, der skal passes.

Jeg læste engang en selvbiografi af fantasy- og science fiction-forfatteren Piers Anthony. Her havde han bl.a. samlet en håndfuld gode råd til håbefulde forfattere. En af teksterne handlede om skriveblokering, hvor Anthony brugte bogstaverne i ordet BLOCK til at forklare, hvordan han håndterede det problem. C'et stod for "change off". Rådet var, at hvis man var gået i stå med ét projekt, så skulle man kaste sig over noget andet, der måske var lidt lettere at have med at gøre - og på den måde holde gang i sit skriveri.

Nu handler det for mit vedkommende mere om energi og motivation end om skriveblokering, men jeg har dog kastet mig over noget nyt. For nogle uger siden lancerede jeg nemlig western-bloggen Rygende Revolvere, som jeg har brugt en del tid på at sparke i gang. Westerns er en alt andet end populær genre i Danmark, og Rygende Revolvere vil aldrig slå nogle rekorder mht. besøgstal. Men den er sjov at lave.

Som sagt... Jeg ved ikke noget om, hvad Skræk og Rædsel vil byde på i det kommende år, men kig forbi en gang imellem. Godt nytår alle sammen.

1 kommentar:

  1. Godt nytår Søren...

    Jeg er jo en ivrig læser af både Skræk og Rædsel og nu også Rygende Revolvere, så du kan godt regne med at jeg bibeholder min interesse...
    Der er ingen tvivl om at jeg nyder at besøge begge steder daglig...

    SvarSlet