onsdag den 17. juli 2013

SHARKNADO følges op af en 2'er

Det er helt absurd hvor absurde projekter, der realiseres indenfor dyregyseners verden - ikke mindst, når det gælder den uendelige stribe af haj-film. Her virker det som om, at ingen ide for tåbelig. For et par dage læste jeg f.eks. om GHOST SHARK, der handler om en spøgelses-haj. Men det er SHARKNADO, alle taler om i disse uger. Filmen foregår i Los Angeles, hvor en voldsom storm har suget tusinder af hajer op fra havet, så de kan regne ned over storbyen. Det lyder helt gak...

SHARKNADO er produceret af lavpris-selskabet over dem alle, The Asylum, og er netop blevet vist på Syfy. På rollelisten finder man navne som Ian Ziering, Tara Reid og John Heard. Nu skulle man tro, at sådan en film bare ville forsvinde ud i udsalgs-kasserne med billige dvd'er og blive vist igen og igen sent på natten på de kommercielle TV-kanaler - men SHARKNADO er allerede et så stort hit, at Syfy har meldt ud, at der kommer en 2'er. Næste gang skal hajerne dale ned over New York.

SHARKNADO udkommer på dvd og Blu-ray i USA den 3. september. Hvornår den eventuelt kommer til Danmark, aner jeg ikke - men jeg kunne under alle omstændigheder forestille mig, at vi herhjemme vil få den med originaltitlen på omslaget. En dansk titel som HAJNADO vil måske være passende til en absurd film som denne, men det er nok for fjollet. Kilde: Shock Till You Drop

3 kommentarer:

  1. Herre Jemini... det var da dog en besynderlig nyhed... jeg kan ikke påstå at jeg har set alverden af The Asylums række af dyregysere... tror kun at jeg har set en enkelt, og den var også med en megastor haj... jeg synes at de er lidt fjollede - og det var faktisk begrænset hvor meget man så til hajen - det var mest bare nogle B-skuespillere, der ævlerede og rendte forvirret rundt... - men jeg har dog set flere af SyFy Channels film, og de er ganske sjove, omend med elendig CGI.

    SvarSlet
  2. Men så se det på denne facon:
    1)Disse dræberhajfilm er ikke remakes.
    2)De er ikke sædvanligvis sequels.
    3)De er ikke fyldt med romantiske vampyrer.
    4)De tager ikke sig selv mega-alvorligt og forsøger "bare" at underholde med nogle sindssyge hajer.
    Og 5) man må lade dem, at de er hyper-kreative; Hvornår har vi sidst set tornadohajer, dinosaurhajer, edderkoppehajer, og så fremdeles. Jeg byder dem faktisk velkommen som alternativ til noget af alt det, der er kørt fast i rutiner og deja-vu.

    SvarSlet
  3. Jeg har en svaghed for billige dyregysere, men synes måske, at især dem om hajer har taget en mærkværdig drejning. Under alle omstændigheder, så kommer der mange af dem, så det er nok ikke så underligt, at de kæmper med at skille sig ud fra alle de andre.

    SvarSlet