onsdag den 11. december 2013

En tilfældig Amicus-gyser fra hylderne

Så får I lige endnu et billede, hvor jeg holder en dvd fra samlingen. I aftes havde jeg lyst til at se en af de mange herlige antologi-film fra Amicus. Nu står mine dvd'er på nogle af hylderne i to lag, så det er ikke altid let at finde tingene - så jeg slog kløerne i den første, den bedste, jeg kunne finde. Det var så dobbelt-dvd'en med TALES FROM THE CRYPT og THE VAULT OF HORROR, hvor jeg havde fornøjelsen at gense førstnævnte.

Den indeholder sjovt nok jule-episoden "...And All Through the House", hvor Joan Collins kommer i vanskeligheder efter at have slået sin mand ihjel juleaften. Episoden bliver tit nævnt på lister over jule-horror, og den er da også ganske underholdende. Men jeg synes faktisk, at de fire andre episoder i denne film er endnu bedre - ikke mindst den sidste med en flok blinde mænd, der tager en grusom hævn - så det er virkelig en Amicus-film i topklasse. ...hvis jeg nu bare kunne finde de andre, jeg har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar