torsdag den 23. april 2015

Så stak CPH PIX af for denne gang

Årets CPH PIX er slut. Min vagtplan på jobbet og andre forpligtelser har betydet, at jeg ikke har haft mulighed for at deltage, selv om festivalen har budt på mange spændende horror-titler. I aftes var der dog et hul i kalenderen, så jeg nåede lige en enkelt skrækfilm på den sidste PIX-dag, nemlig dyregyseren STUNG. At der fløj flagermus rundt i tusmørket over søerne, da jeg cyklede ind til Palads, gav den rette horror-stemning.

Nu er Palads ikke just et hyggeligt sted, men det er blevet bedre med årene. STUNG kørte oppe i sal 10, der har en passende størrelse, og jeg snuppede lige en selfie på vejen op til biffen. Jeg mødte ingen, jeg kendte, men jeg kan forestille mig, at der er en vis metaltræthed blandt hardcore-fans på sidstedagen af en lang festival. Før filmen slap vi for det sædvanlige bombardement af reklamer og trailers, men fik bare en enkelt reklame for Politikens film-tillæg samt CPH PIX-festivalens trailer. Herligt...

STUNG var god skæg og ballade. Den handler om en sværm af hvepse, der går amok under en fest på et nedslidt slot. Men de stikker det ene overklasseløg efter det andet, udvikler de sig til gigantiske hvepse-monstre. Tempoet er højt fra starten, og der er en god kombination af praktiske effekter og computer-hvepse - og masser af splatter. Desværre går den helt død ca. halvvejs, og den har svært ved at komme op i fart igen, især fordi den i anden halvdel udvikler sig til at være en bleg kopi af ALIENS. Men den var sjov nok at se på det store lærred, og jeg er glad for, at jeg lige nåede en enkelt CPH PIX-film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar