
Hvor ELM STREET-musikken er 100 pct. elektronisk, er DEADLY FRIEND et mix af synthesizer og orkester. Klangen er ekstremt 80'er-agtig og kan minde om Alan Silvestris musik fra samme periode. Selve Main Title er ganske flot, og der er mange stemningsfulde tracks undervejs som f.eks. "Paul The Genius". Der er dog en del fyld og især anden halvdel af scoret er ikke så interessant. Musikken er ikke så støjende som de fleste horror-soundtracks, og hvis man kunne lide ELM STREET, vil man også nyde DEADLY FRIEND. Sidst på cd'en er et længere interview med Charles Bernstein og Wes Craven, der fortæller om deres samarbejde. Det er meget interessant, men lider lidt under at det er lavet pr. telefon.
DEADLY FRIEND er kommet i et oplag på 1000 eksemplarer og er endnu ikke udsolgt. Varèse Sarabande udgav i øvrigt et soundtrack på lp allerede i 1986, men da pladeselskabet ikke havde råd til at betale for rettighederne til den orkestrale dele af musikken, er disse genskabt elektronisk på lp'en. Den nye cd er derfor den første udgivelse med scoret, som det høres i filmen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar