torsdag den 2. august 2007

Blodsugere og bandager

Tidligere på året købte jeg THE CURSE OF FRANKENSTEIN på dvd, men fik ikke gjort noget ved de to andre klassikere, der var med til at starte det hele for Hammer, nemlig DRACULA og THE MUMMY. Nu har jeg taget mig sammen, og de to film er kommet hjem på hylden. Især er jeg glad for at have fået DRACULA (kendt som HORROR OF DRACULA i USA), der hører hjemme i Top 5 over alle tiders bedste vampyrfilm. Det er en brutal og særdeles dynamisk fortolkning af Bram Stokers roman. Især er indledningen med præsentationen af Dracula meget flot og klimaks er ganske forrygende. THE MUMMY har jeg det knap så godt med. Nok er den flot lavet og Christopher Lee er virkelig god som mumien, men det er en lidt tung affære. Den er dog markant bedre end Hammers tre andre mumiefilm og det er herligt endelig at have den i en flot kopi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar