fredag den 11. april 2008

AMADEUS-skuespiller i hajfilm

Hvad pokker sker der lige for F. Murray Abraham? Her er en mand, der har fået en Oscar og et hav af andre priser for sin blændende præstation i AMADEUS. Det var så også mange år siden, og i dag er det ikke ligefrem Oscar-materiale, han optræder i - men det kan selvfølgelig være underholdende nok.

Et af hans seneste projekter er en rolle i Hallmark-produktionen SHARK SWARM. Det er noget med en ond forretningsmand, der vil bygge turistlejligheder og for at drive de lokale fiskere væk, forgifter han havet. Det får områdets hajer til at gå helt amok. Daryl Hannah og Armand Assante er sandelig også med i filmen, der er instrueret af James A. Contner. Han var i sin tid fotograf på JAWS 3-D. SHARK SWARM udkommer på dvd i USA d. 3. juni.

2 kommentarer:

  1. Den 15. december 1998 befandt jeg mig på London-hotellet The Dorchester, hvor jeg ved et tilfælde havnede i en elevator sammen med F. Murray Abraham. På vej ned mod stuetagen nævnte jeg, at jeg kort forinden havde set ham i Roger Corman-produktionen ”Eruption” (1997), og roste ham for, at han ligesom mange af mine favoritskuespillere (Peter Cushing osv.) ikke var for fin til at medvirke i b-film. Det blev han vist meget glad for at høre, og svarede med et stort smil: ”Sir, you are too kind!” Siden har han lavet et par enkelte større produktioner, nemlig ”Finding Forrester” (2000) og ”Thir13en Ghosts” (2001), men mest medvirket i b-film, eller som Salieri måske ville udtrykke det, været Flammis Acribus Adictis (”consigned to flames of woe”). Om det skyldes en dårlig agent, ved jeg ikke, men jeg håber naturligvis, at han husker mine opmuntrende ord i elevatoren, mens vi sammen nærmede os bunden.

    Nu da du nævner ”Jaws 3-D” (1983), vil jeg lige tilføje, at filmens instruktør Joe Alves den 26-27. april holder seminar på Den Danske Filmskole. Han var production designer på “Jaws” (1975), “Jaws 2” (1978), “Close Encounters of the Third Kind” (1977) og “Embryo” (1976).

    SvarSlet
  2. Det er jeg sikker på, han gør, Nicolas.

    SvarSlet