fredag den 22. januar 2010

Howard Shore skal lave musik til ECLIPSE

Dagens mest overraskende nyhed kommer fra filmmusikkens verden. Howard Shore er blevet hyret til at komponere musikken til ECLIPSE, den tredje film i TWILIGHT-serien. Shore er især kendt for at være David Cronenbergs hofkomponist, men blev for alvor berømt i kraft af sit arbejde på THE LORD OF THE RINGS-trilogien. De to første film i serien havde musik af henholdsvis Carter Burwell og Alexandre Desplat. ECLIPSE instrueres af David Slade, kendt for den brutale vampyrfilm 30 DAYS OF NIGHT.

4 kommentarer:

  1. Spændende... Lyder da lovende med musikken. Den synes jeg nu også var rigtig god til de første to film. Jeg synes også at "30 days of night" var udemærket. Efterhånden stiger mine forventninger til Eclipse lidt for meget ;)

    SvarSlet
  2. Ej skat, det kunne du da godt have fortalt!
    :o) Stinne

    SvarSlet
  3. Lyder ganske glimrende... "30 Days" var ganske effektiv, en HELT anden type vampyrfilm end "Twilight sagaen"... Er faktisk ved at læse "Eclipse" netop nu, og glæder mig allerede til filmen... Især - nej, ingen spoilers herfra...

    SvarSlet
  4. Det var da dejligt! Carter B lavede fantastisk musik til 1'eren, mens musikken i New Moon var elendig!
    Er også super glad for det er Slade der skal lave Eclipse, da jeg elsker atmosfæren i 30DON & Hard Candy! Måtte også gerne blive ligeså visuelt flot som 30DON!
    Egentlig, så bare gør alt modsat af hvad Chris Weitz gjorde i New Moon, så skal det nok gå!

    SvarSlet