fredag den 6. september 2013

Dansker skal instruere David Cronenberg-remake

David Cronenbergs klassiske gyser SHIVERS fra 1975 kommer nu i en remake-udgave - og det bliver danskeren Rie Rasmussen, der skal instruere den. Hun er bl.a. kendt for HUMAN ZOO, som hun også selv medvirkede i. Optagelserne begynder til februar efter et manuskript af Ian Driscoll.

“I’m Scandinavian and am very comfortable with sexual expression as a part of a healthy, modern-day reality, and I’ve always loved the underlying social messages in a well-made horror film. The opportunity to reinterpret this film from today’s point of view, adding my own female intuition and life experience was a temptation I couldn’t resist.”, siger Rasmussen om projektet ifølge Deadline.

8 kommentarer:

  1. Rie Rasmussen alligevel? Njah, det bliver da spændendene - altid godt når danske instruktører får markeret sig i udlandet.

    Jeg er ret vild med hende i Angel-A (og Femme Fatal), så håber da at hun også vil spille med i filmen.

    SvarSlet
  2. Nejda!! NUU må det remake vanvid stoppe! Originalen er jo fuldkommen over the top bad taste horror, fra de goe gamle 70er dage, den film er da helt unik!... Det er som om at filmfolk i disse tider, ikke kan finde på noget selv, andet end at genindspille og mishandle gamle horrorfilm som vi alle elsker højt, ene og alene for at please et ungt publikum, der højst sandsynligt, aldrig har hørt om originalen. At det så er en dansker der har kastet sig frådende over opgaven, at spolere Cronenbergs originale mini mesterværk, gør ikke sagen bedre. Well, man kan da håbe at der MÅSKE kommer en blu-ray udgivelse af originalen, i forbindelse med denne remake, for det fortjener den virkelig.

    SvarSlet
  3. Jeg tror nu heller ikke, at det bliver godt, men nyheden skulle da lige med her. Ingen danske medier har i øvrigt opdaget nyheden endnu.

    SvarSlet
  4. Det var en skrækkelig nyhed... som mange andre, er jeg meget glad for David Cronenbergs aparte sexvirus-gyser, og jeg fryder mig altid over et gensyn, men dette her lugter langt væk... Rie Rasmussen siger mig ikke så meget, men jeg har set hendes navn på rollelister før... well, jeg er ikke fan af denne nyhed! og sikkert heller ikke af remaket, som jeg næsten håber på at der bliver skrottet - ikke pga Rie Rasmussens involvering, men mere pga respekt for gyserfans overalt på kloden...

    SvarSlet
  5. Ja, jeg er også godt pist over at man absolut skal lave en hip remake af min favorit Cronenberg film, det er respektløst overfor gyserfans, du har helt ret. Hvad bliver det næste?...En remake af A Clockwork Orange måske? Uuuh!!



    SvarSlet
  6. Jeg mener at have læst, at Rie Rasmussen bor i Quentin Tarantinos garage i Hollywood Hills og hører til hans faste kreds. Man håber, hun står på mere skridsikker grund end hans officielle kæreste, den nyligt skandaliserede horrorjournalist Lianne "Spiderbaby" MacDougall.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt læst om hende. Argh! Ærlig talt, så dum har man sgu ikke lov til at være i disse internet-tider, hvor detektivarbejde kan foretages med at par google-click.

      Slet