onsdag den 10. september 2014

En alt for stor bunke THE WALKING DEAD

Hvad er der galt med det her billede? Fans af THE WALKING DEAD-tegneserien kan selvfølgelig straks spotte, at jeg mangler bind 21, der indeholder anden del af ALL OUT WAR-sagaen. Men det er ikke det... Nu har jeg lagt de fire øverste bind lidt på skrå, så de skiller sig ud, og det er ganske enkelt fordi, at jeg ikke har fået dem læst endnu. Det er helt tilbage i april sidste år, at jeg skrev om bind 16, A LARGER WORLD, og siden har jeg ikke fået læst Robert Kirkmans zombie-epos.

Det er ellers en fremragende og banebrydende serie, hvilket jeg også har skrevet her på bloggen flere gange, og selv om kvaliteten svinger en del, er det meget højt niveau, man kan opleve i dette makabre univers, hvor zombierne hærger, og hvor mennesker er parat til at gøre alt for at overleve. Men så gik jeg altså død i at få den læst, hvilket der måske kan være flere forklaringer på.

Tid er selvfølgelig altid en faktor, og jeg har i øjeblikket ikke en dagligdag, der efterlader megen plads til at få læst noget som helst. Samtidig er THE WALKING DEAD en kompleks serie med masser af karakterer, og det kan være svært at hoppe ind i et nyt bind uden at få en fornemmelse af, at man ikke lige kan huske dem alle sammen - hvor mange af dem er stadig er i live, og hvem fik skudt hovedet i smadder i det foregående bind. At tegneren Charlie Adlard har det med at tegne ansigter, så man kan have svært ved at se forskel på nogle af de medvirkende, er et særskilt problem.

Seriens grumhed spiller også ind. THE WALKING DEAD er på ingen måde for børn, og det kan være opslidende at læse nogle af historierne. Det er så også en af seriens styrker, men man skal lige være i et særligt humør, når man går i gang med et nyt bind. Men jeg skal nok komme efter det, men jeg har på fornemmelsen, at det kan være en god ide at begynde helt forfra og så læse op til de bind, jeg mangler. Åh ja, og så skal jeg lige have købt bind 22, ALL OUT WAR PART TWO, og der er ikke længe til, at bind 23, A NEW BEGINNING, udkommer. The horror! The horror!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar