søndag den 4. juni 2017

TRAIN TO BUSAN på Blu-ray? Tja, den må du købe andre steder end i Danmark

Jeg ved simpelthen ikke hvad der er med det danske filmmarked og Blu-rays, men det format blev bare aldrig det store. Og det på trods af, at folk slæber stadigt større fladskærme hjem til privaten, og så skulle man tro, at der var bud efter en høj opløsning på de ting, man vil se på husalteret. Et aktuelt eksempel: Det sydkoreanske zombie-hit TRAIN TO BUSAN (eller BUSANHAENG, som den hedder på originalsproget) er kun udkommet på dvd her i landet.

Selvfølgelig kan en dvd se nydelig ud på en stor fladskærm, men det er bare ikke det samme som en Blu-ray. Og så kan man godt blive lidt knotten, når man ser, at svenske Njutafilms om kort tid udgiver TRAIN TO BUSAN på Blu-ray (selvfølgelig kun med svenske undertekster), og at filmen allerede er ude i Norge på det blå format. Men det er ikke noget, der kommer til at ske på det danske marked.

Jeg fik forleden i en diskussion at vide, at jeg var en dinosaur, fordi jeg samlede på film i fysisk form. Tja, det kan meget vel være, men streaming dækker ganske enkelt ikke alle behov. Så jeg har det fint med at være en dinosaur, og jeg kan da bare købe den Blu-ray-udgave, der passer mig fra det internationale marked ... for det er det, vi dinosaurer gør!

4 kommentarer:

  1. Kan ikke se den på den norske Cdon. Er der Danske tekster på den norske udgave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan heller ikke se den på norsk CDON, men den optræder her ... og ud fra beskrivelsen at dømme, så er der ikke danske undertekster på.

      Slet
  2. Tror ikke Blu-ray har været den store succes på det danske marked, og det same gælder desværre også for 3-D, og selv om det nok er for tidligt at sige det, så tror jeg også 4K UHD kommer til at lide samme skæbne.
    DVD var jo en stor succes, men det var også et format der var nemmere at gå til - man pakkede bare maskinen ud, og sluttede den til det TV og lydsystem man havde i forvejen, og jubti: så kørte det bare! Med de andre formater har man været nødsaget til at udskifte alt hver gang man opgraderer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom sent med på Blu-ray, men da det gamle billedrørs-TV røg og blev skiftet ud med en 47 tommer fladskærms-fætter, så var det naturligt at købe en Blu-ray-afspiller.

      Slet