tirsdag den 1. januar 2019

2019 er over os: Skræk og Rædsel tæller ned til sin 13 års fødselsdag i blogosfæren

Her til sommer, den 9. juni, runder Skræk og Rædsel 13 år, hvilket er en absurd lang levetid for en blog. Hvorvidt blogs er et døende eller stendødt fænomen er ikke en diskussion, jeg følger så meget med i, men set fra mit eget tastatur er det klart som størknet blod, at mit aktivitets-niveau er dalet. Blot 84 indlæg blev det til i 2018. Tidligere i bloggens historie har det ikke været unormalt med omkring 50 indlæg per måned.

Sådan er det ikke mere. Mange af de korte og hurtige nyheder er flyttet over på Facebook, hvor de har et markant større publikum end den lille trofaste skare, der kigger forbi bloggen. Således opstår selvfølgelig en ond spiral, fordi mindre indhold her på siden skaber mindre trafik. Men omvendt har jeg også det problem, at jeg ikke som før har så meget tid til at skrive længere indlæg. Så den hurtige form passer fint ind i min tidsplan.

Uden at lade dommedagsbasunerne gjalde, så siger det sig selv, at Skræk og Rædsel har en udløbsdato. Det bliver så ikke lige med det første, men så mange år i det samme format udløser naturligvis en form for metaltræthed. Og måske skal jeg finde et helt andet format til mine skriverier, men nu får vi se. Indtil videre vil der drypvis komme indlæg her på siden, blandt andet den boganmeldelse, jeg "skylder" den forfatter, jeg har fået en bog af.

Men først og fremmest skal jeg finde mere tid til at være horror-fan efter et år med mange udfordringer. Så skal nogle af de andre ting nok komme af sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar