lørdag den 2. marts 2019

Kan du huske Charlaine Harris?

Nu spørger jeg ikke, fordi Charlaine Harris er død - den 67-årige amerikanske forfatter lever i bedste velgående og skriver stadig masser af bøger. Det var mere fordi, jeg lige kom til at kaste et blik op på min hylde, hvor en stribe af hendes romaner står i nogle sorte og sølvskinnende hardcovers, der er svære at fotografere.

En overgang var de bare alle vegne i boghandlerne - et frisk pust efter TWILIGHT-bølgen, hvor Harris med sine Sookie Stackhouse-bøger fik sat en lille smule mere gang i det hele. Og så var der jo filmatiseringen i kraft af TV-serien TRUE BLOOD, der var endnu frækkere, vildere og mere blodig. Nu fik jeg ikke læst alle bøgerne, men over tid kom hele serien i hus i de danske oversættelser - flere af bindene takket være forlaget, der gerne sendte eksemplarer. Og derefter døde det hele, for de danske forlag har ikke siden haft fingre i nogle af Charlaine Harris' andre serier.

Men bøgerne står altså på min hylde, og en dag kunne det da være sjovt at pløje igennem dem alle sammen fra en ende af. Men det bliver en anden dag. Her er de bind, jeg trods alt nåede at anmelde her på bloggen.

DEAD UNTIL DARK/DØD INDTIL SOLNEDGANG
LIVING DEAD IN DALLAS/LEVENDE DØD I DALLAS
CLUB DEAD/KLUB DØD
DEAD TO THE WORLD/DØD FOR VERDEN
DEAD AS A DOORNAIL/STENDØD
DEFINITELY DEAD/FULDSTÆNDIG DØD
ALL TOGETHER DEAD/ALLE SAMMEN DØDE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar