lørdag den 9. maj 2020

Tre klassiske Edgar Allan Poe-skrækfilm fra 30'erne samles i et Blu-ray-boxsæt

Helt tilbage i 2009 deltog jeg i et Boris Karloff-blogathon, som Frankensteinia-bloggen havde arrangeret. Her skrev jeg om den første horrorfilm, jeg så, og fortsatte så med at anmelde to tidlige skrækfilm med Boris Karloff på rollelisten, nemlig THE BLACK CAT (1934) og THE RAVEN (1935). I begge film medvirker så også Bela Lugosi, og han er forside-stjernen på det Edgar Allan Poe-boxsæt, som engelske Eureka! udgiver på Blu-ray den 20. juli.

Over to skiver får man både THE BLACK CAT og THE RAVEN, krydret med MURDERS IN THE RUE MORGUE fra 1932 - selvfølgelig også med Bela Lugosi. Den har jeg desværre aldrig fået set, men det får jeg nu mulighed for. Boxsættet lyder på alle måder som et must. De tre film suppleres med et hav af ekstramateriale, og man får endda en 48 siders booklet med. Jamen, sådan en udgivelse er man da bare nødt til at købe. Vi har i øvrigt at gøre med en limited edition på 2000 eksemplarer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar