fredag den 9. oktober 2020

Jeg er egentlig ikke i gang med en October Horror Movie Challenge, men ...

... jeg har dog i skrivende stund set syv skrækfilm her i oktober. 

Men lad mig lige spole lidt tilbage: På de sociale medier kan man i øjeblikket se mange fans, der deltager i Halloween-månedens store udfordring, nemlig at få set 31 horrorfilm i løbet af oktober. Udfordringen kan konstrueres på et utal af måder, som f.eks. at man ikke må have set nogen af filmene før eller at ingen af dem må være fra engelsk-talende lande. Man kan forberede de 31 film på forhånd eller man kan vælge dem undervejs - ja, der er ingen grænser for, hvor mange benspænd man kan lave, så længe man kommer i mål.

Nu er der fans, der i forvejen ser så mange film, at de ikke har nogen problemer med at nå de 31, mens andre skal have noget mere fokus og tidsstyring ind over for at komme i mål. Jeg er lidt et andet sted, da jeg egentlig ikke er i gang med udfordringen, men jeg er altså allerede nået op på syv film. Det skyldes blandt andet, at jeg har fri fra arbejde hele oktober, men nu skal tiden også bruges på andre ting end at sidde foran skærmen. Men lidt mere er det som sagt blevet til, og når måneden er gået, kan det godt være, at jeg vil være tæt på 31 film.

Jeg ser masser af horror, men jeg vil ikke kalde det en udfordring

Som regel har jeg ikke de store planer omkring mit film-kiggeri. Prøver hele tiden at komme ned i den bunke af horror-Blu-rays, jeg har liggende, og det går ganske glimrende med det. Har lige nu 83 titler i stakken - for halvandet års tid siden var det tal 164. Men nu har jeg også på det seneste været rimelig stringent med hensyn til at købe nye ting hjem, selv om det selvfølgelig er blevet til lidt undervejs.

Jeg ser som sagt tingene i en forholdsvis tilfældig rækkefølge, men forsøger dog at få set det ældste først, altså det, jeg har haft liggende længst. Er netop blevet færdig med en lille PARANORMAL ACTIVITY-kavalkade. I maj 2017 købte jeg en Blu-ray-boks med alle filmene, og den er jeg lige kommet igennem. Så dog ikke dem alle lige ud i én køre, men har fordelt dem over knap to måneder - så spændende er det heller ikke at se på videooptagelser af folk, der sover, og børn, der leger. De fem første havde jeg set før, mens PARANORMAL ACTIVITY: THE GHOST DIMENSION var en ny oplevelse eller hvad man nu skal kalde det: Det er virkelig ikke en specielt god film. 

En del af det, jeg har liggende på Blu-ray, har jeg i forvejen på dvd, men de skal jo lige ses på blå, før jeg kan sende dvd'erne videre i systemet. Og det er jo lækkert nok at have f.eks. hele PARANORMAL ACTIVITY-franchisen i en ultratynd boks, der ikke fylder det store på hylden. 

Nå, men det bliver også til lidt TV-serier. Fik set det længe ventede afsnit 16 af 10. sæson af THE WALKING DEAD, og det var bestemt ventetiden værd. Og er lige blevet færdig med første sæson af ASH VS. EVIL DEAD, og det er jo bare god underholdning. Så jeg ser masser af horror, men jeg vil ikke kalde det en udfordring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar