fredag den 11. december 2020

Corona-blues i horror-land

Jeg tror egentlig ikke, at jeg lider af corona-blues, men der synes alligevel at være indtrådt en slags træthed, mathed, tristhed og modløshed i horror-miljøet. Ja, der udkommer stadig nye film, bøger, soundtracks, magasiner og TV-serier, og fans er stadig aktive på diverse fora og sociale medier. Men det slider, at biografer lukkes ned og at conventions, festivaler, quizzer, foredrag og andre arrangementer ikke altid kan gennemføres - og mange holder sig måske væk fra at tage ind til byen for at købe nye ting (hvis man altså bor i nærheden af en by, hvor der findes gode ting og sager).

Selvfølgelig fortsætter mange med at handle online og få spændende nyt hjem til samlingen - og man kan stadig streame eller sætte en dvd eller Blu-ray på og få den uhyggelige underholdning op på fladskærmen. Så helt fortabt er man ikke, selv vi lever i en verden, som i skræmmende grad minder om noget af det, vi ser i filmens verden. Men vi skal nok komme igennem det, og ude på den anden side venter forhåbentlig masser af spændende muligheder for at mødes og nørde igennem med andre fans. 

Men indtil da må vi holde postbudene beskæftiget. Jeg har ønsket mig en del gys i julegave, så på filmfronten har mine indkøb været lidt beskedne. Men fik dog en pakke fra engelske Powerhouse/Indicator med THE GORGON, CHRISTINE, HAPPY BIRTHDAY TO ME og NIGHT OF THE DEMON. Skønt.

... og så kommer der med jævne mellemrum magasiner i min postkasse, nemlig SCREAM, FANGORIA og THE DARK SIDE. Endelig bestilte jeg det Hammer-særnummer, som magasinet WE BELONG DEAD udgav for ikke så længe siden. Der er mange måder at komme af med sine corona-blues på, og jeg synes egentlig, at det går meget godt. Men jeg glæder mig til en mere normal hverdag; også i horror-land.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar