torsdag den 6. december 2007

Endnu en Poe-film

Postbudet kom i dag med en pakke fra Amazon, der bl.a. indeholdt THE RAVEN, en af de syv klassiske Edgar Allan Poe-film fra 60'erne. Nu har jeg fire af disse film, og skal have opsporet de sidste på et tidspunkt. For god ordens skyld (og for at tilfredsstille min indre listemager), så nævner jeg dem lige igen: HOUSE OF USHER, PIT AND THE PENDULUM, THE PREMATURE BURIAL, TALES OF TERROR, THE RAVEN, THE MASQUE OF THE RED DEATH og THE TOMB OF LIGEIA. Så hører THE HAUNTED PALACE med på sidelinien, selv om det egentlig er en H.P. Lovecraft-film.

5 kommentarer:

  1. I så fald hører også "The Conqueror Worm" aka. "Witchfinder General" (1968) og "The Oblong Box" (1969) også med på sidelinien, selv om kun titlerne og nogle korte citater stammer fra Poe.

    Jeg vil hævde, at "Histoires extraordinaires" (1968) bestemt hører med til de klassiske Edgar Allen Poe-film fra 60'erne!

    SvarSlet
  2. Tilsyneladende kan ingen af os stave til Edgar Allan Poe! Argh!

    SvarSlet
  3. Da jeg boede i England viste BBC Cormans Poe-film. Man viste sjovt nok otte film. Der blev også lavet en 30 min doku til lejligheden, The Curse of Corman, hvor Corman også selv beskrev serien som bestående af otte.

    SvarSlet
  4. Fine bud med THE OBLONG BOX, THE CONQUEROR WORM og HISTORIES EXTRAORDINAIRES (som jeg bestemt skal have tjekket ud), men jeg skulle måske have understreget, at det drejede sig om Roger Cormans Poe-film. Og ja, vi kan ikke stave til ham - var nødt til at gå tilbage til et ældgammelt indlæg og rette Allen til Allan (samt i den aktuelle post). Doku-programmet THE CURSE OF CORMAN lyder som en sjov ting, det ville jeg gerne se.

    SvarSlet
  5. Jeg skal se, om jeg kan finde den i vhs-helvedet. Jeg lover ikke noget og det kan tage op til flere da... mån... år.

    SvarSlet