torsdag den 8. januar 2009

Nu kommer TWILIGHT på dvd

Der er endnu en lille måneds tid, før vi kan se TWILIGHT i de danske biografer. Imens har filmen skovlet 177 millioner dollar ind på det amerikanske marked og 262 millioner dollar i resten af verden. Nu er det så blevet tid til at tjene endnu flere penge på hjemmebiograf-markedet. TWILIGHT udkommer på dvd og Blu-ray i USA den 21. marts. Der er tale om en dobbelt-disc-udgave, men ekstramaterialet er endnu ikke blevet annonceret. Bemærk: Dette er en amerikansk udgivelse og den vil formentlig ikke kunne afspilles i en standard europæisk dvd-afspiller. Ganske lækkert cover i øvrigt.

25 kommentarer:

  1. Hvornår udkommer Twilight DVD'en i Danmark?

    SvarSlet
  2. Jeg ved det faktisk ikke, men jeg prøver at finde ud af det...

    SvarSlet
  3. Okay ;) Vil du så ikke være sød og skriver her, hvornår den udkommer, når du altså har fundet ud af det?

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig. Indtil videre er der lidt hjælp at hente i et af mine andre indlæg...

    TWILIGHT på (dansk) dvd

    SvarSlet
  5. Hvordan kan det være, at man ikke kan afspille en amerikansk DVD i en almindelig afspiller?
    Havde ellers tænkt mig at sidde klar ved amazon på udgivelsesdagen :D

    SvarSlet
  6. Det er fordi dvd-udgivelser har en regionskode: USA er region 1, Europa er region 2 - og standard-afspillerne i de enkelte regioner er indstillet til at kunne afspille dvd'ere fra den pågældende region. Du skal altså have en afspiller, der er indstillet til at kunne afspille fra alle regioner, hvis du vil have glæde af en amerikansk dvd. Læs i øvrigt mere om dette i min faq. Hvis du er i tvivl om din dvd-afspiller, så vent med at købe filmen til den udkommer i Europa.

    SvarSlet
  7. Okay, så må jeg vel hellere vente :)
    Tak for alle oplysningerne!

    SvarSlet
  8. Har læst på flere sider at den udkommer på blue ray til april så mon ikk lige deromkring :D

    SvarSlet
  9. vis der er nogen der gider at skrive helt præcis hvornår i ved hvornår rwilight kommer ud på dvd?! og er deer nogen der vil fortælle miig hvad blue.ray er ??? håber i vil svare tak!?

    SvarSlet
  10. de fleste billige dvd afspillere fra føtex, bilka osv kan uden problemer afspille både region 1 og 2 dvd'er... jeg handler tit film over amazon.com samt amazon.co.uk og jeg kan spille begge dele på min denver afspiller.. men min PS3 kan ikke spille dem fra USA. Det man skal være obs på er at der jo som regel kun vil være engelske undertekster på... håber at det var til hjælpfor nogen af jer;)

    SvarSlet
  11. Så vidt jeg har kunne læse mig til kommer den på dansk den 19 maj i år :)

    SvarSlet
  12. Ja, jeg har opdaget det. Læs mere om de forskellige dvd-udgivelser her:

    TWILIGHT-datoer

    SvarSlet
  13. hvor når udkommer "the moon" på dansk til danmark?
    Det vil sige twilihgt 2?
    - bogen.

    SvarSlet
  14. Bogen hedder NEW MOON - eller NYMÅNE på dansk. Den udkommer den 25. marts. Læs mere her: NYMÅNE

    SvarSlet
  15. Hvis man køber twilight (dvd) i, f.eks england eller over nettet er den så med danske undertekster?

    SvarSlet
  16. Man skal som udgangspunkt ikke regne med, at der er danske undertekster på film, man har bestilt hjem fra England - og slet ikke fra USA. Der kan være danske undertekster på enkelte film fra England, men det skyldes, at nogle filmselskaber laver dvd-udgaver, der bliver solgt i mange forskellige lande. Det engelske dvd-selskab Contender har endnu ikke oplyst hvilke undertekster, der er på deres udgave af TWILIGHT.

    SvarSlet
  17. Jeg har et meget stort ønske om at komme til USA for at se NewMoon på præmieren. Har du nogen ide om hvor eller hvordan man kan få billetter?

    SvarSlet
  18. Jeg aner ikke hvordan de amerikanske biografer fungerer og hvordan/hvornår billetter evt. kommer i forsalg. Det må andre kunne hjælpe med at svare på. Nu ser det ud til at den danske premieredato bliver den samme som den amerikanske, så det bliver en temmelig dyr biografbillet - med mindre det netop er for at opleve stemningen over there.

    SvarSlet
  19. Forstår jeg det rigtigt, hvis Twilight filmen udkommer i UK d. 6 april men først d. 20 maj i Skandinavien?

    SvarSlet
  20. Ikke helt. Læs dette fremragende indlæg, hvor alle datoerne er angivet: TWILIGHT på dvd

    SvarSlet
  21. vil lige spøger om nogetn nu har jeg spurt i butikkerne og de får 2 disk udgaven, men det gør de ikke lige nu jeg har spurt i TP og Fona hved du hvornår at 2 disk udgave vil udkomme i danmark.

    SvarSlet
  22. Filmen udkommer på dvd og Blu-ray i Danmark den 20. maj, men jeg ved ikke lige om det er en enkelt- eller en dobbelt-disc-udgave. Der er i hvert fald en del ekstramateriale på.

    SvarSlet
  23. jeg ville lige spørge om hvornår The twilight saga: New moon udkommer på dvd i danmark :D

    SvarSlet
  24. Den udkommer den 21/3.2010 I de danske butikker.
    Så glæd jer. nu har jeg personligt selv læst alle bøgerne. og jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig til, når ALLE filmene er udkommet... der er visse scener i den sidste bog, jeg gerne ville se digitalt.

    SvarSlet