onsdag den 3. august 2016

Wes Cravens fødselsdag blev markeret med et gensyn med SCREAM

I går kunne den amerikanske filminstruktør Wes Craven være blevet 77 år, men desværre døde han den 30. august sidste år. Nu markerer jeg ikke nødvendigvis alle mærkedage i horror-genren, men et opslag på Facebook bragte mig på sporet af at gense en af Wes Cravens mange gysere. Valget faldt på den fænomenale SCREAM fra 1996 (ja, den film nærmer sig stille og roligt sit 20 års jubilæum).

Det var som altid en herlig oplevelse at se den. Ikke alle horror-fans sætter pris på SCREAM, men jeg bliver stadigt mere glad for den. Castet er helt i top, og der er mange små detaljer, der står særdeles skarpt, når man har set den mange gange. Og slutningen er forrygende! Jeg kan ikke vide, om jeg også næste år markerer Wes Cravens fødselsdag, men måske skulle jeg gøre det til en vane.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar