onsdag den 5. juni 2019

TV-gys i nærmest uendelige mængder

Jeg ser ofte TV-serier sammen med min kone. I øjeblikket er vi i gang med BREAKING BAD, som vi ikke har set før (som nogle af de få mennesker på den vestlige halvkugle), og før det var det blandt andet de seneste sæsoner af GAME OF THRONES, BOSCH og STAR TREK: DISCOVERY, vi kom igennem. Lige om hjørnet venter mere DESIGNATED SURVIVOR og STRANGER THINGS, og så krydrer vi ind imellem med mini-serier, der kan fortælle deres historie på fire, seks eller otte afsnit. SAFE og RIVER er eksempler på dette.

Men vi ser ikke horror-TV-serier sammen, så jeg er håbløst bagud på disse - ikke mindst fordi der er rigtig mange skrækfilm, jeg gerne vil have set eller genset. Men på det seneste er jeg kommet igennem sæson 7 af THE WALKING DEAD. Nu havde jeg for længst fået spoilet, hvem af hovedpersonerne som mistede livet i det meget voldsomme første afsnit af sæsonen, men sådan er det, når man er bagud med TV-serier (ryster arrigt en knyttet næve af der der internet, hvor der er gået sport i at afsløre handlingen i hvad som helst). Herefter har jeg tænkt mig at se sæson 8 af THE WALKING DEAD (som jeg har på Blu-ray) og sæson 9 (som ligger på YouSees Xee-streaming-halløj).

FEAR THE WALKING DEAD er nu nået til sæson 5, men det er jeg slet ikke. Sæson 1 så jeg i tidernes morgen, men det bliver måske den næste serie, jeg prøver at indhente, hvis jeg altid ikke lige smider ASH VS. EVIL DEAD ind midt i det hele. Og så er det jo en hel masse andet, man kan se, hvis tiden altså er til det, men det er jo et problem at nå alt: AMERICAN HORROR STORY (har kun set sæson 1), THE EXORCIST, THE PURGE, SCREAM, SLASHER, THE HAUNTING OF HILL HOUSE, THE STRAIN ... ja, man kunne blive ved.

By the way ... det passer ikke helt, at jeg ikke ser horror-TV-serier sammen med min kone. Vi har nydt cirka halvdelen af WHAT WE DO IN THE SHADOWS, men det er jo i en helt anden boldgade; den er dæleme sjov.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar