onsdag den 8. april 2020

Midt i en corona-tid - jeg savner at kunne gå ind og se en skrækfilm i biografen

Jeg er desværre ikke den mest flittige biograf-gæst, men midt i denne corona-tid savner jeg altså at kunne gå ind og se en skrækfilm i biffen. Men regeringens tiltag for at stoppe effekterne af den globale epidemi vil i hvert indtil videre holde biograferne lukket til den 10. maj. Hvad der sker derefter, kan vi ikke vide, for det afhænger meget af, hvor store forsamlinger der kan accepteres. Festivaler og markeder og den slags er aflyst til og med august, men her taler vi om titusinder af mennesker samlet på det samme sted. Om 117 mennesker i en biografsal vil være OK, er en af de ting, vi endnu ikke har fået svar på.

En håndfuld skræmmende biograf-premierer er allerede rykket til efteråret, mens andre titler ikke har fået nye datoer endnu. Det bliver nok en særlig udfordring for filmselskaberne at finde noget indhold at præsentere den dag, hvor bifferne rent faktisk åbner igen, men mon ikke de har noget på hylderne. Forhåbentlig vil der også være noget horror imellem.

Når jeg skriver, at jeg ikke er en så flittig biograf-gæst (i årene 2015-2019 nåede jeg alt i alt at se 51 film på det store lærred - et års-gennemsnit på lige omkring 10 titler), så dækker det over, at hovedparten af det har enten været til Blodig Weekend eller har været klassiske titler på Cinemateks program. Almindelige biografpremierer bliver det desværre ikke så meget til, men jeg prøver. Og det er helt sikkert, at jeg går ind og ser en horrorfilm, når det igen kan lade sig gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar