fredag den 6. november 2020

Hov, den skrækfilm har jeg da set

For ikke så længe siden fik jeg købt en Blu-ray-udgave af Richard Marquands okkulte horror-thriller THE LEGACY fra 1978. Katherine Ross og Sam Elliott har hovedrollerne og Jimmy Sangster er manden bag historien. I de danske biografer fik den titlen DE FORDØMTE. Af en eller anden grund havde jeg en oplevelse af, at jeg ikke havde set den, men da jeg forleden ryddede op på mine hylder, fandt jeg en dansk dvd-udgave (udgivet af Midget Entertainment). 

På mine lister kan jeg notere mig, at jeg åbenbart har set filmen i 2006, men jeg kunne ikke rigtig huske noget fra den - og det var også kun en håndfuld scener, jeg genkendte, da jeg i går genså THE LEGACY. Nu er det en rigtig fin lille horrorfilm, selv om vi ikke har at gøre med en nerveflænsende uhyggelig sag. Men der er en god stemning og de medvirkende bidrager til det positive indtryk - og hold da op, hvor får Sam Elliott smadret mange ting undervejs i handlingen. 

Nu er der mange af de film, jeg har set, jeg ikke husker det store fra, men THE LEGACY havde jeg altså bildt mig selv ind, at jeg ikke havde set. Men nu har jeg i hvert fald set den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar